Friday, February 17, 2006

 

Memetika prožívaná každodenně v Čechách


Nesmíte zapomenout, že memy jsou jednotky kulturní informace předávané z generace na generaci a i uvnitř jedné generace.

Memetika, český a fašistický rasizmus ve školství

Včera jsem byl na olympiádě z angličtiny. Byly tam děti ze základek, z gymnasia a z učňáku. Vyšokovaly mne tam dvě věci, o kterých si myslím, že je třeba psát, a šířit je, aby vnikly do českého podvědomí. Ta první je výrazem českého chronického rasismu a nenávisti proti všemu cizímu.

Český rasizmus ve školství

Jeden z úkolů při anglické konverzaci byl zadán takto:“ Your friend wants to marry a foreigner. Warn her/him.“ Přibližná citace a zde přibližný překlad: Tvůj/tvá kamarád/ka si chce vzít cizince/ku. Varuj ji/ho.

To mi silně připomíná učebnice matematiky za nacionálního socialismu v Německu. Tehdy byly v učebnicích matematiky slovní úkoly podobného znění jako tento:“ Ve městě žije 100 židů, 40 jich zabijeme a 30 jich pošleme do koncentráku. Kolik židů zůstane ve městě?

Rozdíl mezi tímto slovním úkolem z doby nacionálního socializmu v Německu a dnešním smýšlením některých učitelek z gymnasia je natolik shodný, že jsem byl naprosto v šoku.

Věta zadání „varuj ho/ji!“ není nic jiného , než typické české myšlení: všichni cizinci jsou hovada a musíme naši mládež před nimi varovat. Je naprosto děsivé, že takovéto smýšlení a takto rasisticky verbalizovaný konverzační úkol si 60 let po konci války někdo v Evropě vůbec může dovolit.Osobně si myslím, že takovéto veřejně pranýřování cizinců je hodno trestního oznámení.

Co skutečně nechápu, je, jak je možné, že se takováto věta dostane do oficiálního zadání, když se tohoto kola olympiády z Angličtiny účastní několik studentů vietnamského původu. Je to, jako by jim zadívající říkal: my musíme naše děti před vámi varovat. Děsivé. Zrůdné.

Je ale skutečností, že tato věta jen prozrazuje, jak Češi skutečně smýšlí. Ostatně český stát se choval i jinak hloupě a tupě rasisticky přibližně 10 let , od převratu až asi do roku 2000. V této době totiž český stát označoval vozidla cizinců modrou státní poznávací značkou. Proč je to rasistické? Protože platí jednoduchá poučka, že jakékoliv označování skupiny obyvatelstva jinak než je obvyklé – a obvyklé označování aut je bílá značka s černými písmeny a číslicemi a ne modrá se žlutým písmem – je rasistickým označováním takto označené skupiny.. Z toho je vidět, jak nepřemýšlivé a zaostalé je smýšlení českého státu, a jak snadno vyjadřuje rasismus. V tomto jediném případě se český stát provinil rasistickým označováním cizinců dennodenně po dobu 10 let, plus minus nějaký ten den

A v tomto dobrém českém duchu s pokračuje opět veřejně při okresním kole angličtiny. Katastrofa. Kdy začnou někteří lidé konečně v Čechách myslet jako lidi a ne jako komunistický rasistický lidský odpad?

A co má toto vše společného s memetikou? Memetika je věda o memech, o jednotkách kulturní informace, a nenávist Čechů vůči cizincům, ať již státní či soukromá, jedné učitelky angličtiny, je kus české kulturní informace. Bohužel je tato informace negativní a je šířená oficiálně při „okresním“ kole olympiády z angličtiny. Či před nějakým časem byla tato kulturní informace šířena českým státem.

Existuje terminus technicus „memplex“, a to buďto memplex jedné osoby nebo memplex celé skupiny lidí. Češi jsou skupina lidí, která tedy má svůj memplex, systém všech kulturních informací, předávaných z jedné generace Čechů na druhou a uvnitř jednotlivých generací. Odsud tedy logické propojení těchto dvou případů s memetikou.

Česká neproduktivita, lenost a pohodlnost

Druhý postřeh je relativně emočně neutrální. Jedná se o výsledek této olympiády. Jako první se umístila studentka gymnasia a byla českého původu. Jako druhý se umístil taktéž student gymnasia, ale byl vietnamského původu a jako třetí se opět umístila studentka gymnasia a i ta byla vietnamského původu.

Rozdíl mezi studentkou na prvním místě a studentem na místě druhém bylo možno měřit – obrazně řečeno – pouze na nano-úrovni. Oba dva byli velmi, velmi, dobří. Úroveň jejich znalostí a dovedností v Angličtině byla naprosto strhující. V podstatě by si bývali zasloužili být na prvním místě oba. Bohužel pravidla olympiády toto nepřipouští.

V tomto směru tedy můžeme bít rádi, že se aspoň někteří studenti dokáží naučit cizí jazyk na vysoké úrovni. Co je ale zarážející a o čem by se mělo asi hodně přemýšlet, je skutečnost, že ze tří nejlepších byli dva studenti vietnamského původu a jenom jeden student původu českého. Zdá se, že přesvědčit českého studenta, aby podal vysoký výkon, je o mnoho těžší než přesvědčit o tom samém Vietnamce.

Pakliže bude tento trend české lenosti pokračovat, může se asi tak za 50 let stát, že Česko bude vedeno Vietnamci a Češi budou pouze námezdní pracovníci. Asi by se nad tímto měl někdo zamyslet a říci to jak rodičům tak i politikům. Abychom pak někdy nebyli nepříjemně překvapeni.

Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?