Friday, January 13, 2006

 

Něco o mozku a snech a evoluci


Sny a mozek a evoluce

Dnes mne napadla vlastní paralela ohledně snů, sice jenom některých , ale přesto je to docela zajímavé. Někdo ve třídě řekl něco o tom, že by chtěl lítat a že má lítací sny. Já si náhle uvědomil, že existuje paralela spojitosti mezi takovými to sny a evolucí, právě tak jako u vnitřního mozku a některých našich reakcí na nebezpečí, které jsou z říše plazů, protože tato část našeho mozku je evolučně viděno plazí mozek. Proč by nemohlo být možné, abychom měli i kousek mozku ptačího. Pakliže by tomu tak bylo, daly by se „létací sny“ vysvětlit, jako pozůstatek ptačího mozku, který máme v našem mozku.

Možná, by se daly takto najít i další paralely na spojitosti s evolucí mozku a některými našimi těžko vysvětlitelnými reakcemi. Možná se skrývají právě v některých částech našeho mozku. V těch částech, které evolučně odpovídají jistému stadiu vývoje jakékoliv nervové soustavy, tedy i „zvířecí“. Možná, že by se tím dalo např. vysvětlit i sexuální chování lidí a jiné zajímavé fenomény lidské podstaty.

Kdysi dávno, při čtení několika knih britských odborníků, mne napadlo, že každé zvíře má jeden určitý způsob sexuálních námluv a že se mi zdá, že my „lidé“ máme všechny tyto způsoby.

Pokud by tento můj postřeh byl správný, dalo by se to vzít jako nepřímý důkaz toho, že náš mozek obsahuje mozky všech našich předchůdců. A to by pak opět mohlo znamenat, že skutečně naše „lítací“ sny nejsou nic jiného než „vzpomínka“ našeho mozku na doby, kdy jsme ještě byli ptáci.

Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?