Wednesday, March 29, 2006

 

POOR CZECH NATION


Primitivizmus ředitelů českých škol


Nechronologicky řazené zážitky s managementem škol v Čechách
Další případy budou následovat

Případ první Ztracené třídní knihy

Tento případ se táhne celý rok. Na začátku školního roku, kdy pan ředitel přijal několik nových učitelů, které nám jaksi opomněl představit, tento člověk dal těmto novým kantorům na SOU radu do života, která zněla asi takto: „Nemám rád, když se o našich žácích hovoří jako o těch z učňáku, jsou přece stejní jako žáci na jiných středních školách či na gymnáziu.“
Nevím, nevím, ale již tenkrát jsem pojal pochybnosti o zdravém úsudku tohoto člověka.

Případ pokračuje o několik měsíců později tím, že se dveře do sborovny budou zamykat, protože během necelého školního roku se 2x ztratila třídní kniha, což se několik let nestalo. Je zvláštní, že vedení školy, musí zavírat dveře na klíč, protože někteří vynikající jedinci kradou třídnice s úmyslem zatajit tak některé své prohřešky. Je ještě zajímavější, že se takováto opatření nemusí uplatňovat na všech školách, ale jen na některých. Asi nejspíš na těch, kde vedení školy nabere do školy kohokoliv bez jakýchkoliv nároků na vědomosti či vlastnosti žáků. Tito sice školu ukončí nějakým jakýmsi prapodivným způsobem, ale platnými členy společnosti se v naprosté většině případů nestanou.

Nemají na to ani geneticky ani memeticky, nedostává se jim výchovy v rodinách ani na základních školách a pak na SOU již téměř nejde nic dělat, protože špatné návyky upevňované po mnoho let na základních školách nelze předělat za několik málo týdnů. To se týká jak vědomostí tak i návyků a postojů a správného chování.

O domácí výchově raději ani nemluvím, většina těchto dětí nedostane doma ani to nejzákladnější ohledně chování, postojů a lidských hodnot, protože kde brát a nekrást, že?

Školní vedení mi připadá jako komunistická strana, která když si nedokázala udržet chytré lidi v zemi – utíkal, kdo mohl a měl rozum –vymyslela si „vnitřní hranice“, dráty pod proudem, vybavené samostřelným zařízením na zabíjení vlastních lidí. A to jen pro to, aby se nedostali ven a mohli něco někomu říci. A tak dnes ředitel školy nechá namontovat zámek na dveře sborovny, aby děti nekradly třídní knihy, protože jim nezvládne vysvětlit, že se to za a nedělá a za b je to zbytečné, protože všechny údaje jsou zapsány i jinde.

Jaký že je to rozdíl mezi žáky SOU a těmi jinými? Žádný? A jaký že je rozdíl mezi komunistickou stranou a dnešním vedením školy? Já žádný podstatný rozdíl nenacházím, protože tam není. Dnešní ředitelé se totiž nedokáží oprostit od své komunistické minulosti, a není přitom vůbec důležité, jestli měli či neměli partajní knížku. Důležitá je jejich schopnost myslet a jednat jako lidi, a to komunisté nikdy neuměli, protože se chovali dle motta: podle sebe soudím tebe. Komunisté nakazili své okolí svým nesmyslným utopickým pokusem, který již mnohokrát v dějinách vyzkoušen byl a vždy končil krachem.Bohužel ještě dnes musíme snášet nesmyslná rozhodnutí vedení školy, protože rozhodují ti, kteří rozhodovat neumí, protože nikdy neuměli, jen si na něco hráli a ta hra měla skončit již v roce 1990, bohužel, někteří ji hrají dál.

Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?