Thursday, July 27, 2006

 

Zase jedno zajímavé pozorování - ANARCHISTA

Anarchismus po česku

Memetika a semiotika

Včera jsem náhodou potkal dvě dámy, z nichž jednu jsem znal. Chvilku jsme si povídali a za tu malou chvilku jsem pochytil několik typických českých emočních projevů. Ten první byl jistý český automatizmus nenávisti chodců proti lidem mobilním. Automaticky mi bylo řečeno, že jsem jel rychle, a to i když jsem skoro stál a díval se na ty dvě dámy, jak stojí uprostřed silnice a neví, kam se mají vydat.

Protože mně jedna z těch dam zcela určitě dobře zná, dovolil jsem si poznámku o dalším řediteli české školy, který opět nic neumí. A pak to přišlo, že jsem anarchista. Prvně se mne to dotklo, protože se jako anarchista nevnímám.

Když jsem se ale doma zamyslel, přišel jsem na to, že vlastně měla ta dáma pravdu.Ona, jako Češka, mne musí vnímat jako anarchistu. Češi mají rádi svůj pořádek, tedy to , co normální člověk vnímá jako binec a Čech to samé vnímá jako pořádek.

Nechci se zde moc rozepisovat o tom, jak zákony v Čechách platí jen pro někoho a pro někoho ne, a ani o systému úplatkářství, který je zde velice vyvinut, víc než lidskost. Chci ale psát o tom, proč mne Čech musí vnímat jako anarchistu.

Jde v podstatě o to, co kdo vnímá jako pořádek. A pořádek pro Čecha je poslouchat vrchnost, jak řekl jednou jeden na duch mdlý chod..:“ žmoulat čepici v ruce“. A to bez ohledu na to, o jakou autoritu se jedná. Pro Čecha je jen důležitá autorita delegovaná a autorita vybavená možností trestu či pomsty. Pro Čecha je pouze toto autorita, tedy někdo, kdo má moc ublížit a potrestat.

Existuje ale ještě jiná autorita, a to autorita vědění. Tu Čech uznává jen podmíněně a rozhodně u něj nestojí na prvním místě. Jestliže pak člověk ze společnosti, kde je autorita vědění uznávána na nejvyšším místě mezi všemi autoritami, přijde do Čech a vidí, co všechno se tu dělá špatně, a to věci, které jsou dávno vymyšlené, pouze Čech to ale neví, protože ho nezajímá vědění a autorita vědění, ale jen autorita trestu, a má chuť tyto špatné věci napravovat, a to i za cenu toho, že kritizuje „autoritu“, tedy ředitele, či jiného človíčka ve funkci, je vnímán nutně jako anarchista, protože se „provinil“ proti českému druhu vnímání autority a s ní spojeného českého řádu.

I toto je dle mne jasný důkaz o existenci memů a i o existenci spolupráce memů se znaky, tedy prolínání memetiky a semiotiky. Zároveň je to i důkaz o tom, že různé skupiny, v tomto případě češi ve srovnání s jinými skupinami, se od sebe liší svým memplexem a s tím i spojeným dekódováním znaků na memy.

Proto signály, které vysílám já, jsou pro Čechy nepochopitelné, a dle úrovně mne pak titulují buďto jako vola či jako anarchistu. Podstatou věci ale je ještě stále mizerně vyvinuté chápaní autority českým lidem

Tato vlastnost Čechů, že velmi poslouchají jen autoritu, která je může potrestat či jim jinak ublížit, jde ruku v ruce s mými úvahami o definici české podstaty jako otrocké nátury. Pouze otrok dělá jen , když je mu vyhrožováno, a pokoutně se snaží získat nad touto autoritou malou výhodu, a to i za cenu podvodu či ztráty cti, viz policejní prezident a jiní rádoby příslušníci české elity. Tato česká elita se chová tak , jak se chová dominantní vězeň ve vězení, všechny pod sebou tyranizuje a neustále dává na odiv své postavení a svou moc.

Téměř jakýkoliv výlet mezi českou populaci mi přinese fakta pro zdůvodnění a podpoření mých úvah o tomto národě. Většinou to nejsou úvahy moc pozitivní, protože je posuzuji dle měřítek kvalitní západní společnosti, a to je síto, kterým češí ještě velmi dlouho neprojdou, a je jedno, jedná-li se o člověka studovaného či kopáče kanálů.Bohužel. Je ale fakt, že nikdy není nic v životě na sto procent a proto se i mně povedlo potkat zde pár lidí s „velikým L“, je jich ale málo, velmi málo.

Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?